Alla inlägg under april 2015

Av L P - 28 april 2015 21:07

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


Idag har jag provat nästa storlek på blöjor

De sitter bra, ska fortsätta med dem men kommer använda upp de i storlek två som finns kvar här hemma


Och så har jag badat med brorsan

Det var jättekul =)


        


Efteråt kom mammas två fastrar på besök

Och de hade massa presenter med sig till mig =)

Brorsan fick presentkort på 200kr också


Jag fick en jättefin filt som hon med röd jacka har sytt

Och lite nya kläder och en jättemjuk liten katt 


              


Vi bjöd dem på äppelpaj LCHFstajl och vaniljvisp

Jättegott, mamma bjöd mig på det lite senare också ;)


    


Jag är förresten åtta veckor idag, min tvåmånadersdag infaller på söndag 


Imorgon kommer Anders, en kompis till pappa, hit på lite mat och träffa mig då vi pga sjukdom och så inte hunnit träffas ännu, detta ser jag fram emot då han tydligen ska vara jättekul om man får tro mina föräldrar och de brukar trots allt ha klart för sig ibland


Men idag händer det väl inte så mkt mer , ska lägga mig och fortsätta sova nu tänkte jag.....


/Linnea

Av L P - 27 april 2015 16:59

Hej hej


 


Nu ska ni få höra. . . 


I fredags kom brorsan hem med ett paket till mig från en av hans kompisars mamma =)

Det var en jättefin mysig virkad filt i lila och svart   


    


I lördags gick pappa, brorsan och jag en runda in om kyrkogården där jag har några avlidna släktingar


I ett hus som står ute om natten har jag kusiner, vi gick dit efteråt och hängde med Josefin en stund

Hon matade mig, och vi tittade på teve och jag fick ett jättefint kort som hon gjort åt mig i påskas när jag var så sjuk


           


Igår slappade jag mest, det är det man vanligtvis gör om söndagarna *zzzzzzz*


Imorse lyssnade vi på musik i gymmet

Jag har ett lamm som spelar finfin musik för mig

Tyvärr blir han trött så snabbt och spelar inte musik så långa stunder åt gången, så när han vart helt slutkörd av allt spelande satte mamma igång någon app med vaggvisor på pappas telefon

Musik är jättekul =)


 


Nu har jag klurat ut hur man kan tidigarelägga ett bad

Om till exempel mamman säger att man ska bada e f t e r att brorsan kommit hem för att få bada tillsammans med honom, vilket ju också är jättekul, och man kanske inte orkar vänta en heeeeeeel måndag på att få bada


Då kan man till exempel bajsa på mamman


Detta är jättesmart uträknat, för då blir mamman helt i ett jätteakut behov av att tvätta sig

Och så kanske hon tidigarelägger badet och badar tillsammans med en istället


Det enda som är tråkigt med detta är att brorsan inte hann hem för att kunna medverka, men jag ser fram emot att bada med honom nästa gång


Så vi badade, och jag satte in fötterna i vattenstrålen 

Det kittlas bara så ni vet !!! =)


         


Pappa provade att kräkas i samband med att jag bajsade ner mamma

Men han fick inte bada för det, det funkar tydligen bara om man 1. Är liten och 2. Kladdar ner någon annan också


Efter badet fick jag mig lite mer att äta, mamma och jag la oss ovanpå något som kallas för plastad frotté i soffan

Det är tydligen något som ska skydda där man ligger om man till exempel bara tänkt kissa lite och ligger utan blöja

Vi kramades och lyssnade på regnljud tills vi somnade, sen sov vi utan blöja några timmar

Jätteskönt =)


    


Nu tittar jag på teve med pappa, brorsan är ute och leker med några barn som bor här i huset och det händer väl inte så mycket mer här idag.....


/Linnea

Av L P - 24 april 2015 19:41

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


 


Igår var jag hos BVCMarianne

Där var en läkare som klämde kände och lyssnade på mig också

Och de var helt tokiga de där två och mina föräldrar

Jag sov som allra bäst, och då skulle de till varje pris VÄCKA MIG !!!


Annars brukar de försöka hjälpa mig att varva ner och komma till ro när jag är trött

Och så när jag väl sov som bäst, då skulle de tvunget få mig att vara vaken

FÖR ATT TITTA PÅ MINA ÖGON !!!


Har ni hört så knepigt


De baddade mig med kallt vatten på en pappersbit, mamma kittlade mig i ansiktet med sitt hår, de till och med tog ut mig så det blåste lite i ansiktet på mig

När de slutat med galenskaperna vaknade jag och doktorn fick tittat på mina ögon varför det nu var så himla viktigt, och jag gick genom besiktningen mycket godkänd =)


Sen tog jag en runda i skogen och rastade mina päron.....



Jag är nu 57cm lång, dvs om en meter växer jag om mamma ;)

Jag väger 5130gram och runt mitt huvud mäter det nu 39,5cm


Imorse följde jag storebror till skolan efter att ha hjälpt honom att få i mamma lite kaffe ;)

Mamma och jag hade ingen större plan med detta tilltag mer än att vi I N T E skulle komma hem utan pesto och nya filter till den där förbaskade nässugen


Så ringde mamma till sitt jobb, där hon är om dagarna och lagar mat när hon inte är hemma och tillgodoser mina behov, för att höra om en flicka som tjatat om att få träffa mig sen långt innan förra julen

För hon ville inte besöka jobbet med mig om denna flicka inte var där och fått veta på måndag att jag varit på besök, det hade ju varit synd om henne 


Flickan var där, så helt oplanerat hoppade vi på en buss

En buss är som pappas bil, fast mycket större, gul och inte lika häftig och bra och han som kör är inte på långa vägar lika söt som min pappa

Och min vagn får plats på så sätt att jag åker i vagnen

Inuti den där bussen


Helt galet alltså !

Men det var kul, jag sov hela vägen


   


Sen finns det stadsbussar, de kör kortare sträckor inuti en stad och när vi åkte en sådan kom jag upp och fick sett mig omkring lite mer


På mammas jobb fanns det snälla tanter, och en massa lite lite större barn än mig

I köket, där mamma jobbar, fanns en tant som är där medan mamma är hemma


Vi tog nästan inga bilder alls, men jag fick snackat lite närmre med en av de som jobbar där

    Hon fick namnet på min blogg, så kanske ser hon sig själv på bild här nu

Hej hej, det var kul att träffas, jag kommer på besök igen en annan dag lite längre fram =)


Sen fick vi köpt filter till nässugen och pesto, sen åt jag lite mat utanför en Nettoaffär

Mamma besökte en annan affär


Ja, affär är tydligen en byggnad där det finns grejer som vuxna köper på sig

Typ annan slags mat än det jag äter, kläder och lite sånt

När vi gjort det åkte vi stadsbuss helt gratis, och helt oplanerat gick vi sedan till en man som heter Behroz


Han verkar snäll, det var lite läskigt att sitta hos honom men det var mest för jag inte känner honom ännu


 


Han skulle iväg lite snabbt, så mamma som var jättehungrig sa att vi skulle komma tillbaka efter att hon ätit


Vi åt buffé, mamma just då och jag fick det lite senare tillbaka hos Behroz

Mamma har berättat att hon och Behroz är lika fototokiga

De hade befunnit sig på samma ställe vid ett flertal tillfällen, några demonstrationer och evenemang och så, och sprungit runt där som två galningar utrustade med kameror och de blev vänner på facebook och mamma och storebrorsan har lärt sig vika Origami med hans hjälp


Tillbaka hos honom på Hibiskus åt jag och de pratade om livets mirakel, hur mycket bröstmjölk det bildas och allt sådant och så söt jag är såklart ;)


Sen sa vi Hejdå, och begav oss så sakta mot bussen som skulle ta oss hem igen

Och vi var borta i sju timmar, det som bara började med att följa brorsan till skolan och ett inköp utav pesto

Och träffade en massa roliga snälla människor


Hemma igen gjorde vi LCHFhamburgerbröd och egna burgare, mamma slängde ihop en pastasallad med hjälp av bl.a den där peston och tog ett bad

Min registreringsskylt som pappa beställt åt mig hade kommit med posten, så nu är min kärra ännu snyggare =)


 


Nu ska jag lägga mig att sova lite ovanpå mamma tänkte jag, vad jag ska hitta på imorgon är det nog ingen som vet riktigt. . . 


/Linnea

Av L P - 22 april 2015 21:07

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


I vårt hem finns en plats som kallas för "Balkong"

Det är som inne, fast det är ute, fast ändå inne

Äsch, jag vet inte riktigt, men iallafall så fick jag veta detta först idag

Jag har tydligen befunnit mig där en massa gånger fast då har mamma och pappa kört dit mig med vagnen och utan att jag vetat om det, liksom lite i smyg men varför de smygit med att det finns en balkong vet jag inte


Idag var jag vaken när jag befann mig där och de kunde inte smyga med det längre

Jag hjälpte pappa att skruva ihop en liten grill som vi alltid kan ha med oss i bilen när vi ska ut på något kul


     


Igår hjälpte jag mamma att vädra och hänga ut lite allt möjligt på luftning och var vaken större delen av dagen

Jag har börjat greppa hur man visar utåt att man är på bra humör i denna värld, mamma och pappa blir på ännu bättre humör när jag gör det =)


Inatt sov jag ovanpå mamma i fem timmar, gissa om jag var vrålhungrig när jag vaknade halv tre inatt ;)

Sen sov vi vidare till när brorsan gick upp för att gå till skolan


   


Idag har jag mest passat på att vila mig, och tur var väl det för gissa om de jag bor med är märkliga och man behöver ibland alla krafter för att inte få dåndimpen här

DE MÅLADE MINA KROPPSDELAR MED NÅGOT DE SA VAR FINGERFÄRG


PÅ FÖTTERNA !!!


 


De sa att de skulle ha mitt fotavtryck och handavtryck på en tavla

Handen gick jag inte med på, någon måtta får det väl ändå vara ...


Efteråt blev jag avsköljd i köksvasken

Välkommen till Cirkus 3J liksom *asg*


     


Imorgon ska jag till min BVCtant Marianne

Hon är snäll, jag gillar henne så det ska bli kul =)


Nu ska jag sova och samla kraft inför detta och alla andra galenskaper för tydligen kan ju vad som helst hända i denna värld.....


/Linnea

Av L P - 20 april 2015 17:55

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


Vuxna får något som kallas för Barnbidrag om de har barn

Jag vet inte riktigt vad det är, men det kan omvandlas till snygga kepsar, coola solglasögon, roliga fingerdockor, mysiga filtar och pyjamaser iallafall och det är allt jag behöver bekymra mig om just nu =)


           


/Linnea

Av L P - 19 april 2015 15:05

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


Igår morse chockade mamma brorsan svårt när hon utnämnde gårdagen till En data och telefonfri dag

Men det gick bra, och alla inblandade överlevde mot all förmodan denna data och telefonfria lördag


Mamma och jag tycker att det är ganska lugnt och skönt, och tänker fortsätta detta på obestämd tid

Pappa har redan kollat facebook typ arton miljoner gånger som vanligt


Detta inlägg skriver jag mest så att folk ska veta att vi fortfarande lever, inte bli rädda att jag blivit sämre igen eller något, och för att upplysa Er alla därute i sajberspejs att det faktiskt GÅR att överleva utan att kolla eller uppdatera hundraåttiotre gånger om dagen


Mamma berättade för mig, att när hon låg i badet medan jag sov och det slog henne att HELA hennes kropp går att förvara under vattenytan samtidigt.....

Så slog det henne sen, att denna upptäckt helt säkert blivit en facebookstatus en dag när det INTE varit data och telefonfritt

Och sen slog det henne, så onödigt det är, att informera omgivningen om precis allt



Så vi ska fortsätta på detta

Killarna gör som de vill, men om inte annat så skriver jag sen när vi tröttnat på lugnet utan internet.......


       


/Linnea

Av L P - 16 april 2015 20:44

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


Idag kräktes pappa !!!

Vi har alla väntat på denna dagen och nu kom den då till slut

Det är nämligen såhär, att min pappa, han den där stora mannen med det roliga skägget ni vet

Han är lite äckelmagad angående vissa saker

Ja, det är ju upp till var och en, vissa saker klarar man av bättre än andra

Men iallafall...


Mamma har berättat, att hon hela tiden varit inställd på att få ta alla blöjbyten själv pga pappas oförmåga att handskas med bajs

Men att han första gången när mamma sa Gå ut för jag vill inte städa efter dig också ! hade tagit tjuren vid hornen och gått in för detta med att klara av blöjorna med livet som insats

(Han är inte bara söt, han är modig också)


Och fram till idag har han gjort ett toppenjobb och tagit minst lika många blöjor som mamma, ibland fler =)

Men så kom det då denna gången när det inte gick så bra som det gjort tidigare, när jag fyllat blöjan med en gulgrön sörja, och pappa låg över toaletten medan jag fick ny blöja


Ja, men han kommer säkert försöka sig på det igen, han är envis också ;)


Och modig...

Igår, efter att vi varit på mitt nya BVC hos Marianne (Det heter jag också), passade vi på att gå in till en annan sköterska och ta itu med pappas öra

Först fick han ligga med vätska i det, jag höll honom sällskap som stöd


 


Sen sög de i örat på honom och det gjorde så ont att en annan sköterska fick hålla fast hans huvud

Mamma och jag sa SILVERTEJP till dem, och satt på behörigt avstånd och hejjade på pappa som tog sig an denna smärtsamma behandling med stort mod 


Min nya BVCtant är jättebra, och jag växer så det knakar


Igår var jag sex veckor och en dag gammal och mina mått såhär långt in i livet i frihet är


Längd : 56,4cm 

Vikt : 4780 gram

Huvudomkrets : 38,5cm


Jag har blivit 6,4cm längre, 945 gram tyngre och mitt huvud är 3,5cm större än när jag föddes


Sen här hemma såg vi min nya BVCtant i ett nummer av Vi Föräldrar =)

    


Det har väl inte hänt så mycket mer, inatt sov jag en massa, och hade sovmorgon enda till åtta

Mamma och pappa har städat lite här hemma, jag har vilat och tagit det lugnt större delen av dagen

Jag planerar väl inte så speciellt mycket inför morgondagen mer än att jag ska hjälpa till med veckohandlingen, krydda till några kycklingklubbor tillsammans med mamma och hålla helg med familjen =)


/Linnea

Av L P - 14 april 2015 20:01

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


I söndags kväll somnade jag gott i min egen säng vid tiotiden

Sen sov jag. . . . . . . 


Jag sov med vissa pauser för mat, blöjbyte och snack med brorsan enda till inatt vid fyratiden när jag började vakna till liv igen

Mamma säger att vi små människor blir lite extra trötta när vi växer mycket, det kan stämma det där för jag har också varit sanslöst hungrig och ätit mängder när jag inte sovit


Men iallafall...


Sen, efter Den stora sömnen, gick pappa och jag ut och lämnade en cykelpump vi lånat av farfar

Farfar är en kul typ, vi kommer bra överrens och jag passade på att rasta honom med ett gympass

När vi kom hem igen hade mamma precis gått upp efter en liten vila, och när vi ätit lunch och satt igång tvätten somnade vi gott om i tevesoffan när vi skulle kolla på en serie på netflix, och sov till halvfem


Brorsan kom hem och vi åt lite, sen badade jag tillsammans med honom så nu har jag simmat med alla övriga som bor här och jag vågar påstå att det är lika roligt med alla tre =)


         


Nu händer väl inte så mycket mer idag tror jag, jag har fått pyjamasen på mig, mat av mamma och nu myser jag med pappa i soffan. . . 


/Linnea

Ovido - Quiz & Flashcards