Direktlänk till inlägg 27 april 2015

Hur man tidigarelägger ett bad, presenter och musik

Av L P - 27 april 2015 16:59

Hej hej


 


Nu ska ni få höra. . . 


I fredags kom brorsan hem med ett paket till mig från en av hans kompisars mamma =)

Det var en jättefin mysig virkad filt i lila och svart   


    


I lördags gick pappa, brorsan och jag en runda in om kyrkogården där jag har några avlidna släktingar


I ett hus som står ute om natten har jag kusiner, vi gick dit efteråt och hängde med Josefin en stund

Hon matade mig, och vi tittade på teve och jag fick ett jättefint kort som hon gjort åt mig i påskas när jag var så sjuk


           


Igår slappade jag mest, det är det man vanligtvis gör om söndagarna *zzzzzzz*


Imorse lyssnade vi på musik i gymmet

Jag har ett lamm som spelar finfin musik för mig

Tyvärr blir han trött så snabbt och spelar inte musik så långa stunder åt gången, så när han vart helt slutkörd av allt spelande satte mamma igång någon app med vaggvisor på pappas telefon

Musik är jättekul =)


 


Nu har jag klurat ut hur man kan tidigarelägga ett bad

Om till exempel mamman säger att man ska bada e f t e r att brorsan kommit hem för att få bada tillsammans med honom, vilket ju också är jättekul, och man kanske inte orkar vänta en heeeeeeel måndag på att få bada


Då kan man till exempel bajsa på mamman


Detta är jättesmart uträknat, för då blir mamman helt i ett jätteakut behov av att tvätta sig

Och så kanske hon tidigarelägger badet och badar tillsammans med en istället


Det enda som är tråkigt med detta är att brorsan inte hann hem för att kunna medverka, men jag ser fram emot att bada med honom nästa gång


Så vi badade, och jag satte in fötterna i vattenstrålen 

Det kittlas bara så ni vet !!! =)


         


Pappa provade att kräkas i samband med att jag bajsade ner mamma

Men han fick inte bada för det, det funkar tydligen bara om man 1. Är liten och 2. Kladdar ner någon annan också


Efter badet fick jag mig lite mer att äta, mamma och jag la oss ovanpå något som kallas för plastad frotté i soffan

Det är tydligen något som ska skydda där man ligger om man till exempel bara tänkt kissa lite och ligger utan blöja

Vi kramades och lyssnade på regnljud tills vi somnade, sen sov vi utan blöja några timmar

Jätteskönt =)


    


Nu tittar jag på teve med pappa, brorsan är ute och leker med några barn som bor här i huset och det händer väl inte så mycket mer här idag.....


/Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L P - 7 augusti 2015 17:21

Hej hej   Nu ska ni få höra . . .    Jag har haft fullt upp med att hålla sommar ! Verkligen alltså, brorsan har något som kallas för sommarlov, det har varit höstväder säger de som redan upplevt höst och har något att jämföra med Men dag...

Av L P - 6 juli 2015 18:18

  Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Vuxna och lite större barn äter ju annan slags mat än den mamma har åt mig Och nu har mamma och pappa berättat att det finns något som heter POTATIS Detta är några hårda klumpar man drar upp från jo...

Av L P - 25 juni 2015 18:07

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Det är en hektisk tid i mitt liv just nu, det händer så mycket att jag alltför sällan hinner skriva och berätta här   Visste ni, att längst ner på ens kropp sitter några roliga bitar som har fem små stu...

Av L P - 16 juni 2015 18:15

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I torsdags visade mamma mig ett nytt sätt att förflytta sig på I något som kallas för TÅG Det sitter fast i spår och kan inte välja att köra lite hursomhelst, men det går himla snabbt och på fjorton min...

Av L P - 9 juni 2015 19:05

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I fredags kom Göran hit Han hade ett paket med sig, och det innehöll min nya vän elefanten TIGÖR (TI na och GÖR an som de jag fått honom av) som Göran hjälpte hit, han hade suttit i en affär och när Göran...

Ovido - Quiz & Flashcards