Direktlänk till inlägg 9 juni 2015

Tjejträff med pajer, Tigör flyttar in och morfarn med de goda rabarberna

Av L P - 9 juni 2015 19:05

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


I fredags kom Göran hit

Han hade ett paket med sig, och det innehöll min nya vän elefanten TIGÖR (TI na och GÖR an som de jag fått honom av) som Göran hjälpte hit, han hade suttit i en affär och när Göran gått förbi hade han sagt åt honom om han inte kunde hjälpa honom komma till ett snällt litet barn som kunde kramas och pussas med honom  

Och det blev då jag eftersom ju Göran skulle hit =)

Med sig hade TIGÖR frukter att leka med och bita på 

TOPPEN =)


  Göran och Tigör och jag ----->   


I helgen har jag mest sovit, det händer massor i min kropp och knopp och det kan ju trötta ut vem som helst alltså !!!

Men när jag inte sovit, så har jag bl.a haft ett djupt samtal med min morfar som kom hit med rabarber till oss


    

Och så har jag myst med brorsan 

Helger är kul, för då är han hemma så mkt mer

Eller ja, iallafall rusar han inte hemifrån kvart i åtta om morgnarna iallafall, han kan ju hänga med kompisar men det känns ändå som att han är mer hemma då på något sätt och det gillar jag =)


 

En mamma som mamma känner och hennes pojke kom hit i lördags kväll efter att pappa och jag kommit hem efter en lång och mysig promenad

De hade hittat massa gamla bebisleksaker hemma hos sig som de tyckte jag kunde ha

Jättekul och snällt, nu kan jag leka massor =)



I fredags, innan Göran kom hit

Så tog mamma och jag en tidig promenad

Och när vi kom hem igen så sov jag, så mamma körde ut vagnen på balkongen och satte sig där att äta upp pappas överblivna äpplepaj ;)


Och nu ska ni få höra vad som kan hända med en bild på en paj


När mamma fått veta att jag flyttat in i hennes livmoder

Då sökte hon upp andra i samma situation, dvs som skulle föda strax innan, under, och strax efter, MARS MÅNAD år 2015 (i år alltså)

Och försökte hänga med i inläggen inne på familjeliv, men det tyckte hon var ganska rörigt så hon blev glad när en därinne startade en hemlig grupp på facebook för de som skrev på familjeliv


Och i fredags la hon ut bild på pappas uppätna äpplepaj innan den var uppäten, där

Ovh någon skrev att det verkade gott, mamma skrev Kom på lite paj en dag =)

Och en annan mamma nappade också, mamma sa Vad kul =) och började planera ny paj


Idag var det dags, bebistjejerna Tove och Maja skulle komma vid halvtio

Och med morfars rabarber blev det en rabarberpaj och en äpplepaj


 


Tove och hennes mamma kom hit, en himla kul tjej 

Vi hade massor att prata om =)


Men Maja dröjde, och vi tänkte att bara det inte hänt något

Vad som hänt var att man i denna värld tydligen är i behov av TÄNDER sen lite längre fram när man ska äta samma slags mat som lite större varelser

Och Maja hade drabbats av detta, och pga det inte sovit så mycket inatt och sen somnat framåt morgonen när hon bara tänkte vila sig lite


Vi är bara glada att 1. det inte hänt något värre än tänder och 2. att Maja och hennes mamma fick sova lite =)


Och vi ser fram emot att ha henne på besök längre fram istället


Men som sagt, det var mycket trevligt att hänga lite med Tove och hennes mamma


         


Mamma sa nu ikväll att såhär mycket paj har hon nog inte ätit på en och samma dag tidigare

För när vårt besök skulle vidare kom mammas faster P, och då fick det ju ätas lite mer paj igen

Och sen kom pappa hem och då fick de ju också äta paj såklart

Massa paj blev det.....


Faster P och jag tog brorsan med oss på en promenad ikväll, just nu busar jag med pappa så nu har jag inte tid att skriva mer .....


/Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L P - 7 augusti 2015 17:21

Hej hej   Nu ska ni få höra . . .    Jag har haft fullt upp med att hålla sommar ! Verkligen alltså, brorsan har något som kallas för sommarlov, det har varit höstväder säger de som redan upplevt höst och har något att jämföra med Men dag...

Av L P - 6 juli 2015 18:18

  Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Vuxna och lite större barn äter ju annan slags mat än den mamma har åt mig Och nu har mamma och pappa berättat att det finns något som heter POTATIS Detta är några hårda klumpar man drar upp från jo...

Av L P - 25 juni 2015 18:07

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Det är en hektisk tid i mitt liv just nu, det händer så mycket att jag alltför sällan hinner skriva och berätta här   Visste ni, att längst ner på ens kropp sitter några roliga bitar som har fem små stu...

Av L P - 16 juni 2015 18:15

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I torsdags visade mamma mig ett nytt sätt att förflytta sig på I något som kallas för TÅG Det sitter fast i spår och kan inte välja att köra lite hursomhelst, men det går himla snabbt och på fjorton min...

Av L P - 3 juni 2015 19:40

Hej hej       Nu ska ni få höra. . .      (Idag är det TRE MÅNADER sedan jag kom ut i frihet)   I fredags hade jag fikabesök Vintra två år och hennes mamma kom hit på lite äpplepaj kaffe och saft och jag fick finfina presenter oc...

Ovido - Quiz & Flashcards