Direktlänk till inlägg 6 juli 2015

Potatis

Av L P - 6 juli 2015 18:18


Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


Vuxna och lite större barn äter ju annan slags mat än den mamma har åt mig

Och nu har mamma och pappa berättat att det finns något som heter POTATIS

Detta är några hårda klumpar man drar upp från jorden

Man kan koka dem och äta dem som de är, det går att mosa sönder dem efter att de kokt och då kallas det inte helt osökt för PotatisMOS, man kan ha dem i ugnen i olika former bl.a Klyftpotatis


Och nu har jag fått smaka det där som de kallar för Potatismos

Pappa gjorde den, och det var jättegott =)


     


Vad har jag mer gjort sen sist ?


Mamma, brorsan och jag åkte till Malmö och hälsade på Behroz

Det var kul, vi hade mycket att prata om och vi lyssnade på musik och jag blev fotograferad


     


Jag har också legat på filten i skuggan ute på gården och snackat med grannarna

Grannar, det kallas de människor som bor vägg i vägg eller hyfsat nära ens egen bostad

Liksom i närheten

Ibland går de på två ben, ibland på alla fyra


   


Jag har fått ett eget bord till min stol och en snygg AC/DCkeps, och brorsan har köpt sig ett playstation

Ja fråga mig inte, man kör bil fast på teven

AC/DC gör bra musik

Pappa och jag gillar det mest, mamma gillar det också men när vi är själva brukar vi mer lyssna på "svensk hiphop"

Som t.ex Timbuktu, Promoe och sånt =)


        


I helgen var det alldeles för varmt ute

Vi flydde till farmor och farfar och badade lite hos dem =)


      


Jag jobbar vidare på detta med att försöka klura ut hur min kropp ser ut och fungerar så skriver jag mer om saken en annan dag .....


 



/Linnea


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L P - 7 augusti 2015 17:21

Hej hej   Nu ska ni få höra . . .    Jag har haft fullt upp med att hålla sommar ! Verkligen alltså, brorsan har något som kallas för sommarlov, det har varit höstväder säger de som redan upplevt höst och har något att jämföra med Men dag...

Av L P - 25 juni 2015 18:07

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Det är en hektisk tid i mitt liv just nu, det händer så mycket att jag alltför sällan hinner skriva och berätta här   Visste ni, att längst ner på ens kropp sitter några roliga bitar som har fem små stu...

Av L P - 16 juni 2015 18:15

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I torsdags visade mamma mig ett nytt sätt att förflytta sig på I något som kallas för TÅG Det sitter fast i spår och kan inte välja att köra lite hursomhelst, men det går himla snabbt och på fjorton min...

Av L P - 9 juni 2015 19:05

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I fredags kom Göran hit Han hade ett paket med sig, och det innehöll min nya vän elefanten TIGÖR (TI na och GÖR an som de jag fått honom av) som Göran hjälpte hit, han hade suttit i en affär och när Göran...

Av L P - 3 juni 2015 19:40

Hej hej       Nu ska ni få höra. . .      (Idag är det TRE MÅNADER sedan jag kom ut i frihet)   I fredags hade jag fikabesök Vintra två år och hennes mamma kom hit på lite äpplepaj kaffe och saft och jag fick finfina presenter oc...

Ovido - Quiz & Flashcards