Direktlänk till inlägg 25 juni 2015

Tjejträff, egen spegel och roliga tår

Av L P - 25 juni 2015 18:07

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


Det är en hektisk tid i mitt liv just nu, det händer så mycket att jag alltför sällan hinner skriva och berätta här


Visste ni, att längst ner på ens kropp sitter några roliga bitar som har fem små stumpar längst ut

Mamma och pappa säger att det är så kallade "FÖTTER" och att de där rörliga stumparna längst ut kallas för "TÅR"


För en vecka sedan hade vi Midsommarfest på babycaféet

Brorsan var med, han gjorde en finfin krans åt mig


      

Det enda som var lite trist var att det var typiskt midsommarväder, så efter en stund gick vi in

Sen blev det fika, och sen gick vi för mamma skulle träffa Petra som klämt och lyssnat på mig när jag låg på insidan


Och sen när vi varit hos Petra, så sov jag en stund

Och när jag vaknade sen så hade jag fått en egen spegel 

WOW vilken grej alltså =)


     


Jag gillar min spegel jättemycket, hon som är däri är ju jättesöt ;)


I fredags var det då den där Midsommaren

Vi tog det lugnt hemma bara vi i familjen, vi åt sill och jordgubbar och sånt som man tydligen ska

Det är en konstig värld vi lever i, sill är något som äts vid alla högtider utom födelsedagar och nyår om man nu inte vill äta sill då också

Mamma vill äta sill jämt, pappa gillar det inte alls men det säger mamma att det är ju bara bra så blir det mer åt henne

Jag får se vad jag tycker om sill sen när jag provar det utanför bröstmjölken ;)



I helgen tog vi det mest lugnt, i söndags kom farmor och farfar hit på kaffe


Farfar och jag

 


Farmor och jag

 


Och sen kom mammas kompis Mikael

Det blev mycket paj i söndags =)

Jag satt på bordet i min bumbostol, det är kul för då ser man verkligen vad som pågår =)


     


I tisdags kom Tove hit igen, och Maja som försov sig sist var äntligen också med

Det var jättekul, vi hade mkt att prata om


        


Idag har jag inte gjort så mycket mer än busat och lekt med familjen, en skön slapp dag hemma

Mamma har bäddat med mina barbapapasängkläder, och nu tänker jag ta mig en liten vila i min nybäddade säng


På lördag ska vi på marknad, brorsan och mammas faster Pia ska också med =)


/Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L P - 7 augusti 2015 17:21

Hej hej   Nu ska ni få höra . . .    Jag har haft fullt upp med att hålla sommar ! Verkligen alltså, brorsan har något som kallas för sommarlov, det har varit höstväder säger de som redan upplevt höst och har något att jämföra med Men dag...

Av L P - 6 juli 2015 18:18

  Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Vuxna och lite större barn äter ju annan slags mat än den mamma har åt mig Och nu har mamma och pappa berättat att det finns något som heter POTATIS Detta är några hårda klumpar man drar upp från jo...

Av L P - 16 juni 2015 18:15

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I torsdags visade mamma mig ett nytt sätt att förflytta sig på I något som kallas för TÅG Det sitter fast i spår och kan inte välja att köra lite hursomhelst, men det går himla snabbt och på fjorton min...

Av L P - 9 juni 2015 19:05

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I fredags kom Göran hit Han hade ett paket med sig, och det innehöll min nya vän elefanten TIGÖR (TI na och GÖR an som de jag fått honom av) som Göran hjälpte hit, han hade suttit i en affär och när Göran...

Av L P - 3 juni 2015 19:40

Hej hej       Nu ska ni få höra. . .      (Idag är det TRE MÅNADER sedan jag kom ut i frihet)   I fredags hade jag fikabesök Vintra två år och hennes mamma kom hit på lite äpplepaj kaffe och saft och jag fick finfina presenter oc...

Ovido - Quiz & Flashcards