Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Silvertejp, kusinvalborg och disco

Av L P - 1 maj 2015 14:40

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


Mitt skötbord står mellan badkaret och väggen i badrummet och där är väl kanske inte det lättaste att göra en makeover, antingen stirrar jag in i ett duschdraperi eller ett tak eller en vägg liksom

Men mamma är uppfinningsrik och har nu skapat lite festligheter helt gratis

Då hon inte hunnit komma till IKEA (tydligen är det en sån där Affär) ännu. . . 


Så tog hon presentpappret som min katt kom hit inuti och klippte ut former att ha på väggen, och istället för en mobil att hänga upp snodde hon fiskelina runt en färgglad rolig papegoja som sjunger fint när man trycker på honom, och en blomma, och fäste med silvertejp i taket


Mamma har berättat för mig att silvertejp är lösningen på de flesta världsproblem

Eller som man säger "Går det inte att laga med silvertejp, då är det trasigt"


     


Igår var en lugn och skön dag

Min mage störde mig lite, och jag kräkte ner halva hemmet och mig själv

Men jag fick badat tillsammans med pappa, och förutom magen så var det mesta hur bra som helst =)


     


Inför kvällen då vi skulle fira Valborg, man tänder eld och det är sista april och sen börjar vi gå mot varmare tider, något i den stilen, hos kusinerna Josefin och Carolin, hade jag tagit på mig klänningen och strumpbyxorna jag fått av mammas fastrar

Jättetjusig blev jag =)


      


Det var en rolig kväll, vi lekte lite och hade det mysigt framför teven och grillade och åt chips

De har ett stort akvarium som bl.a innehåller en jäääääättestor mal som mamma tyckte var speciellt fin =)


     


Jag hos kusinernas pappa ------->      



Att fira Valborg är ansträngande för liten som stor, jag och brorsan sov enda till halvtio *zzzzzzz*

     

Sen fick vi pannkakor till frukost, nu är brorsan hos kompisar och jag slappar med pappa

Senare ska vi grilla lite, och ikväll ska brorsan på disco


Disco är att man går till en plats, en byggnad, och där inne spelas det musik, man får betala inträde och sen kan man dansa köpa godis och läsk och bli svettig och lyssna på musiken

Sen när det är slut går man hem igen


Själv ska jag nog mest fortsätta slappa och ta det lugnt, kanske tar jag och mamma oss ett bad senare det får vi se .....


Den där Anders kom aldrig i onsdags, mamma hade jätteont i magen och huvudet och vi var allmänt jättetrötta, så vi sköt det på framtiden, men vi ser mycket fram emot att han kommer hit, kanske i veckan som kommer om det funkar för alla och ingen har våldsamt ont någonstans eller håller på att somna i rörelse


/Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L P - 7 augusti 2015 17:21

Hej hej   Nu ska ni få höra . . .    Jag har haft fullt upp med att hålla sommar ! Verkligen alltså, brorsan har något som kallas för sommarlov, det har varit höstväder säger de som redan upplevt höst och har något att jämföra med Men dag...

Av L P - 6 juli 2015 18:18

  Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Vuxna och lite större barn äter ju annan slags mat än den mamma har åt mig Och nu har mamma och pappa berättat att det finns något som heter POTATIS Detta är några hårda klumpar man drar upp från jo...

Av L P - 25 juni 2015 18:07

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Det är en hektisk tid i mitt liv just nu, det händer så mycket att jag alltför sällan hinner skriva och berätta här   Visste ni, att längst ner på ens kropp sitter några roliga bitar som har fem små stu...

Av L P - 16 juni 2015 18:15

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I torsdags visade mamma mig ett nytt sätt att förflytta sig på I något som kallas för TÅG Det sitter fast i spår och kan inte välja att köra lite hursomhelst, men det går himla snabbt och på fjorton min...

Av L P - 9 juni 2015 19:05

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I fredags kom Göran hit Han hade ett paket med sig, och det innehöll min nya vän elefanten TIGÖR (TI na och GÖR an som de jag fått honom av) som Göran hjälpte hit, han hade suttit i en affär och när Göran...

Ovido - Quiz & Flashcards