Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

Hockeyspelarnas lyckodag, killar och andra slags barn

Av L P - 3 juni 2015 19:40

Hej hej


 


Nu ska ni få höra. . . 



(Idag är det TRE MÅNADER sedan jag kom ut i frihet)


I fredags hade jag fikabesök

Vintra två år och hennes mamma kom hit på lite äpplepaj kaffe och saft och jag fick finfina presenter och vi lekte i mitt gym =)


 


Det var roligt, hon verkar vara en kul tjej 


I lördags var det några Malmöhockeyspelares lyckodag då de fick träffa mig, deras yngsta och sötaste fan

Ja, jag har ju hjälpt pappa att hejja på dem vid diverse matcher redan inifrån livmodern =)

De blev iallafall mycket glada och jag ställde upp att bli fotograferad tillsammans med dem


Det var Henrik Hetta, Jesper Mattsson, Jeremiah Augustin och Oscar Alsenfeldt


     


Jag lyckades charma hela intersportbutiken , inte så konstigt egentligen säger mamma och pappa ;)


Sen har allt flutit på som vanligt


I söndags var det ett kommersiellt jippo även kallat Mors Dag, för att man ska uppmärksamma sin mamma som att man inte gör det annars, och så att affärerna ska tjäna lite extra på att mammorna ska få presenter

Min mamma är världens bästa, så hon fick iallafall en trisslott som hon vann sextio kronor på av mig, brorsan hade fixat dillskruvar och vitt choklad till henne och så kom han med frukost på sängen till henne och vi pussade och kramade och åt lite på henne i vanlig ordning 


   


I måndags var vi en runda på babycafé fast nu de sista veckorna innan de stänger för sommaren är det lite mer blandade åldrar och kallas för Öppet Hus

Men det är lika kul det, jag gillar att vara där och jag lär mig bättre och bättre hur man visar att man är glad på ett sätt som andra förstår sig på

Så jag skrattar mycket från morgon till kväll och då skrattar folk tillbaka


Igår tog vi en stanna i pyjamasen dag och slappade mest

Idag gick vi till caféet igen, och tror ni inte att en lite mer i min ålder (fast dubbelt så gammal ändå för han var sex månader) var där

En kul kille som hette Ludvig =)


       


Efteråt har vi mest tagit det lugnt här hemma

Pappa hade köpt hörselskydd åt mig så att jag kan följa med t.ex till racingbanan och kolla utan att äventyra mina öron


 


Badcapen som mamma och pappa skickade efter kom igår, så den invigde jag efter ett kul bad tillsammans med pappa nu ikväll


   


Imorgon ska vi nog till Öppet Hus (babycafé) igen om inget oförutsett inträffar och på fredag hoppas jag kunna träffa den där Göran (pappas kompis) till slut, sist vi försökte oss på en träff var han förkyld och fick inte smitta mig


/Linnea


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L P - 7 augusti 2015 17:21

Hej hej   Nu ska ni få höra . . .    Jag har haft fullt upp med att hålla sommar ! Verkligen alltså, brorsan har något som kallas för sommarlov, det har varit höstväder säger de som redan upplevt höst och har något att jämföra med Men dag...

Av L P - 6 juli 2015 18:18

  Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Vuxna och lite större barn äter ju annan slags mat än den mamma har åt mig Och nu har mamma och pappa berättat att det finns något som heter POTATIS Detta är några hårda klumpar man drar upp från jo...

Av L P - 25 juni 2015 18:07

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Det är en hektisk tid i mitt liv just nu, det händer så mycket att jag alltför sällan hinner skriva och berätta här   Visste ni, att längst ner på ens kropp sitter några roliga bitar som har fem små stu...

Av L P - 16 juni 2015 18:15

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I torsdags visade mamma mig ett nytt sätt att förflytta sig på I något som kallas för TÅG Det sitter fast i spår och kan inte välja att köra lite hursomhelst, men det går himla snabbt och på fjorton min...

Av L P - 9 juni 2015 19:05

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I fredags kom Göran hit Han hade ett paket med sig, och det innehöll min nya vän elefanten TIGÖR (TI na och GÖR an som de jag fått honom av) som Göran hjälpte hit, han hade suttit i en affär och när Göran...

Ovido - Quiz & Flashcards