Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Kontraster på caféet, vuxnas sätt att få i sig mat och en massa sömn

Av L P - 27 maj 2015 17:39

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


Det är en hektisk tid denna utvecklande period i livet och jag har inte hunnit blogga om mina betraktelser på en hel vecka nu *puh*


För en vecka sedan var vi ju som sagt på Babycafé

Och vi tyckte det var så kul att vi gick dit i torsdags igen mamma och jag

I onsdags var där FEMTIO pers

I torsdags var vi ensamma med personalen den första timmen, men det var också kul på sitt sätt för vi hann mer föra ETT samtal liksom

Vi fikade som bäst när Selma elva månader kom dit med sin pappa, hon gillade ostmacka hon =)

Och så kom det en kille med sin mamma också

Trevligt och bra båda gångerna, det är verkligen ett kontrasternas ställe det där caféet =)


Annars har jag fått ännu en babysitter då jag i lördags lyckades bajsa ner min babysitter och mamma ansåg att om vi har TVÅ har jag alltid någonstans att sitta även om jag råkar smutsa ner den ena

Mycket smart tycker jag, min nya babysitter har vibration så skinkorna skakar och suflett så man inte får solen i ögonen om man skulle få för sig att sitta i den utomhus till exempel


Sen har vi mest chillat och tagit det lugnt, det är mycket som händer i kroppen och knoppen

Jag har så smått börjat bekanta mig med min egen säng


Ni vet, det bästa är att sova i en svag doft av gammal bröstmjölk med en svettig halvfuktig mamma bredvid eller under sig

Och min egen säng har inte innehållit något av vad som krävs för en god sömn tidigare =/


Men nu har mamma lagt en tröja hon hade på sig en svettig fuktig bröstmjölkig dag när hon råkade röra sig lite för snabbt i varmt väder, i min säng så jag kan ligga ovanpå den

Och såna där skydd hon stoppar i matbehållarförpackningen så det inte ska bli en sjö där hon råkar befinna sig har hon lagt uppe där jag har huvudet så de liksom avger den där välbekanta goda doften, och pappas vetekudde har jag också fått ner i sängen


Och ä n t l i g e n är min egen säng sådär sovande varma föräldrar- mysig som en sovplats bör vara och jag har sovit gott däri de senaste nätterna

Inatt sov jag hela sju och en halv timme i ett svep


Och ikväll har jag gjort nya upptäckter....... 

Håll i er nu för detta är otroligt


.....Jag vet vad de gör vid den där stora svarta skivan som står på fyra ben på köksgolvet !!!!!!!

De satte mig i min stol så jag kunde bevittna detta med egna ögon


   


De äter mat !


Men tro nu inte att där finns varken bröst eller nappflaskor på den där skivan de kallar för BORD

Näääää, vuxna ska krångla till allt och lägger deras slags Mat på lite mindre skivor som de kallar för TALLRIKAR

Och så använder de sig av något de kallar för BESTICK för att få maten från tallriken in i munnen

Och sen till råga på allt så får brorsan diska allt detta


Verkar svårt, och lite onödigt om ni frågar mig

Men det var himla kul och spännande att kunna sitta med iallafall, min kropp börjar samarbeta med mig mer och mer ju längre tiden går =)


Brorsan var på klassresa igår-idag

Nu är han hemma igen och det känns skönt =)


Imorgon vet jag inte så noga vad som händer, en fortsatt lugn tillvaro antar jag

På fredag tror jag att en lite större tjej kommer på kaffe, det ska bli kul


Nu har jag inte tid att skriva mer, någon måste ju hålla koll på föräldrarna


/Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L P - 7 augusti 2015 17:21

Hej hej   Nu ska ni få höra . . .    Jag har haft fullt upp med att hålla sommar ! Verkligen alltså, brorsan har något som kallas för sommarlov, det har varit höstväder säger de som redan upplevt höst och har något att jämföra med Men dag...

Av L P - 6 juli 2015 18:18

  Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Vuxna och lite större barn äter ju annan slags mat än den mamma har åt mig Och nu har mamma och pappa berättat att det finns något som heter POTATIS Detta är några hårda klumpar man drar upp från jo...

Av L P - 25 juni 2015 18:07

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Det är en hektisk tid i mitt liv just nu, det händer så mycket att jag alltför sällan hinner skriva och berätta här   Visste ni, att längst ner på ens kropp sitter några roliga bitar som har fem små stu...

Av L P - 16 juni 2015 18:15

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I torsdags visade mamma mig ett nytt sätt att förflytta sig på I något som kallas för TÅG Det sitter fast i spår och kan inte välja att köra lite hursomhelst, men det går himla snabbt och på fjorton min...

Av L P - 9 juni 2015 19:05

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I fredags kom Göran hit Han hade ett paket med sig, och det innehöll min nya vän elefanten TIGÖR (TI na och GÖR an som de jag fått honom av) som Göran hjälpte hit, han hade suttit i en affär och när Göran...

Ovido - Quiz & Flashcards