Direktlänk till inlägg 16 maj 2015

Marknadsfynd och goda bollar

Av L P - 16 maj 2015 13:05

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


I torsdags levde vi i skuggan av en trevlig fest och fortsatte lite i samma anda

Kusin Josefin kom hit och dansade med oss till en massa bra musik som mamma och pappa lagt som en spellista med mitt namn på spotify


     


Igår fick jag bekanta mig med vad vuxna valt att kalla för "Marknad"

Det är lite som en affär kanske man kan säga, fast minus byggnaden man går in i och grejerna finns ute i "stånd" och det är massa sånt utspritt på ett område liksom

Brorsan gick med mig och mamma dit, jag fick en ny sval filt och en somrig dress från Snoozy som till mammas lycka hade ett litet stånd där med bra marknadspriser på grejerna


          


Pappa är inte så mycket för sånt där, han blev hemma och lyssnade på musik och längtade efter oss

Han är mysig, och himla bekväm att prova nya alternativa sovställningar på


Vi håller på att upptäcka nya sätt, det går till som så att han lägger mig på sin mage och bröst, sen bökar jag omkring lite och hittar nya bekväma sätt hela tiden och när det är som bäst antingen slutar han att andas för jag håller på att krossa hans huvud, eller också så ramlar jag av honom av mig själv 

Vi har en del kvar att jobba på i jakten på den bästa sovställningen, men det går framåt =)


     


När vi då var tillbaka från vår tur till marknaden, så la jag och mamma oss att lufta rumpan och mysa till det

Jag var dock mer sugen på ett busigt bad, så jag kissade ner hela mig själv, och på så vis var badet bara ett par snabba mammasteg bort *hehehe*


Och så grillade vi, och morfar kom hit om för att höra vad jag sysslade med och om brorsan ville med till kolonin

Brorsan var inte så sugen på detta just igår, men jag passade på att snacka lite allvar med morfar jag ;)

Ja, innan jag somnade alltså .....


     


Inatt sov jag inte så jättemycket, kroppen är en märklig plats full av gaser som vill ut från diverse håll och kanter =/

Mamma har gjort jättegoda bollar, ja andra än de hon förvarar min mat i alltså

Aprikosbollar kallade hon dem, tydligen blev de jättegoda men jag får väl se hur de ter sig i bröstmjölken senare idag. . . 


   


/Linnea



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L P - 7 augusti 2015 17:21

Hej hej   Nu ska ni få höra . . .    Jag har haft fullt upp med att hålla sommar ! Verkligen alltså, brorsan har något som kallas för sommarlov, det har varit höstväder säger de som redan upplevt höst och har något att jämföra med Men dag...

Av L P - 6 juli 2015 18:18

  Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Vuxna och lite större barn äter ju annan slags mat än den mamma har åt mig Och nu har mamma och pappa berättat att det finns något som heter POTATIS Detta är några hårda klumpar man drar upp från jo...

Av L P - 25 juni 2015 18:07

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Det är en hektisk tid i mitt liv just nu, det händer så mycket att jag alltför sällan hinner skriva och berätta här   Visste ni, att längst ner på ens kropp sitter några roliga bitar som har fem små stu...

Av L P - 16 juni 2015 18:15

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I torsdags visade mamma mig ett nytt sätt att förflytta sig på I något som kallas för TÅG Det sitter fast i spår och kan inte välja att köra lite hursomhelst, men det går himla snabbt och på fjorton min...

Av L P - 9 juni 2015 19:05

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I fredags kom Göran hit Han hade ett paket med sig, och det innehöll min nya vän elefanten TIGÖR (TI na och GÖR an som de jag fått honom av) som Göran hjälpte hit, han hade suttit i en affär och när Göran...

Ovido - Quiz & Flashcards