Direktlänk till inlägg 8 maj 2015

Djurisk fredag med skumma inslag (Takfläkt och Anders)

Av L P - 8 maj 2015 21:22

Hej hej


Nu ska ni få höra. . . 


Så kom då till slut den omtalade Anders hit på lite mat

Han hade presentkort med sig till mig så jag kunde shoppa lite nya kläder =)

Han verkar vara en kul och väldigt snäll kille den där

Jag passade på att ta en liten powernap hos honom också *zZzZzZz*


     


Brorsan har gjort en finfin mössa åt mig i slöjden =)

      


Min BVCtant Marianne var tyvärr sjuk i måndags, men igår var hon minsann frisk igen och jag kunde komma på ett litet besök =)


Just nu är jag 58,5cm lång, jag har ätit upp mig till 5530gram och mitt huvud är 40,5cm runt om hur det nu kan vara så väldigt intressant, tydligen ska de bara se så man växer som man ska och inget växer mer eller mindre än allt annat

Ja jag säger då det . . . 


Imorse gymmade jag med brorsan lite innan han skulle till skolan, sen vilade jag ovanpå pappa i soffan medan mamma dammsög och grejade lite i köket

Och sen begav vi oss in till Malmö för att shoppa loss för det där presentkortet

Jag hittade ett set med tunika + tights, en Tshirt och en tvåpack pyjamaser varav en är Tigerrandig och jag är typ coolaste tjejen i landet just nu då ;)


      


Mamma och pappa köpte även något de säger kallas för "B a d s k u m"

Det finns så många olika slags påhitt här i världen och detta är då en av de lite tokigare vad jag märkt hittills


En lite mer trögflytande vätska som man häller i vätskan som kallas för Vatten, och så bildar dessa två vätskor tillsammans ett slags fluffigt vitt som omger en, fastnar på ens kropp och allt sånt där

Lite lite KONSTIGT, men ganska kul ändå på något sätt

Jag och pappa provade detta nu ikväll när vi tog ett bad =)


              


Och sen fick jag min Djuriska pyjamas på mig *ggggrrrrrrrrrrr*


Ett annat märkligt påhitt är det som mamma och pappa kallar för "TAKFLÄKT"

Jag har i timmar försökt att upprätta en kommunikation med denna skapelse, jag vet inte riktigt varför ännu men den bara vägrar att besvara mina försök till kontakt på annat sätt än att den snurrar runt lite kul där i ovan


       


Ja, den är verkligen ett mysterium och det som upptar det mesta av mina tankar för tillfället

Jag vill liksom veta, hur har den hamnat där, finns den kvar imorgon när jag kommer upp, ska den då kanske snurra sådär lite kul igen eller kommer den vara stilla ???


Frågorna är många en fredagskväll som denna, men nu tänker jag iallafall försöka natta mina trötta päron och så hörs vi mer en annan dag.......


/Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L P - 7 augusti 2015 17:21

Hej hej   Nu ska ni få höra . . .    Jag har haft fullt upp med att hålla sommar ! Verkligen alltså, brorsan har något som kallas för sommarlov, det har varit höstväder säger de som redan upplevt höst och har något att jämföra med Men dag...

Av L P - 6 juli 2015 18:18

  Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Vuxna och lite större barn äter ju annan slags mat än den mamma har åt mig Och nu har mamma och pappa berättat att det finns något som heter POTATIS Detta är några hårda klumpar man drar upp från jo...

Av L P - 25 juni 2015 18:07

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    Det är en hektisk tid i mitt liv just nu, det händer så mycket att jag alltför sällan hinner skriva och berätta här   Visste ni, att längst ner på ens kropp sitter några roliga bitar som har fem små stu...

Av L P - 16 juni 2015 18:15

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I torsdags visade mamma mig ett nytt sätt att förflytta sig på I något som kallas för TÅG Det sitter fast i spår och kan inte välja att köra lite hursomhelst, men det går himla snabbt och på fjorton min...

Av L P - 9 juni 2015 19:05

Hej hej   Nu ska ni få höra. . .    I fredags kom Göran hit Han hade ett paket med sig, och det innehöll min nya vän elefanten TIGÖR (TI na och GÖR an som de jag fått honom av) som Göran hjälpte hit, han hade suttit i en affär och när Göran...

Ovido - Quiz & Flashcards